Saturday, October 29, 2011

Red Wing Engineer Boot

Jedním z modelů v našem výběru je typ Engineer Boot. Slovo Engineer může samozřejmě označovat inženýra, ale také, a to je v tomto případě trefnější, strojvůdce. Ano, tato bota byla primárně navržena pro strojvůdce parních lokomotiv někdy ve 30. nebo 40. letech 20.století. Měla svému nositeli zajistit ochranu před všudepřítomnými žhavými uhlíky a dalšími nástrahami života v lokomotivě. Ovšem datum výroby první Engineer Boot není známo. Někteří tvrdí, že vznikla už za doby hospodářské krize počátkem 30.let, jiní zase, že až v roce 1941 (toto tvrzení je podepřeno faktem, že v těchto letech se objevuje Engineer Boot v katalozích bot předních amerických výrobců pracovní obuvi, mj. i typ 919 v katalogu Red Wing. Původní typ byl velmi vysoký, standartem byla výška 17-18 palců. Výška 11 palců, což je výška Red Wing Engineer Boot, se objevuje až později, po 2. světové válce.

Mám pocit bezpečí už když ty boty vidím

Kromě své výšky jsou dalšími charakteristickými znaky dvě více či méně výrazné přezky, které kromě praktického účelu splňovaly i jakýsi ukazatel společenské úrovně, na které strojvůdci ve své době byli.

Výrazná přezka. Esteticky i funkčně důležitá věc


V dnešní době je Engineer Boot oblíbena např. mezi motorkáři, ale i mezi celebritami. Např. Johnny Depp je nyní v době před premiérou Rumového deníku vidět s Engineer boots na nohou. Nejedná se sice o Red Wing, ale o vintage Chipewa Engineer Boot, které údajně vydražil za cca 500 dolarů na eBayi. Že Engineer Boot není jen dalším pitomým trendem s krátkou životností, se dá zjisit během okamžiku i na webu. Nám se nejvíce líbí blog Vintage Engineer Boots.

To se nám moc líbí, Johny má parádní styl

Ohrnuté selvedge džíny a, ano, Engineer Boots. Divoch a jeho parta, 1953
Engineer Boot od Red Wing se vyrábí v mnoha variacích kůže, ale i s různými podrážkami. Nám se nejzajímavější zdála verze Black Chrome. Black Chrome je tradiční masivní kůže s jednolitým vzhledem a barvou. Je to kůže velmi odolná proti vodě, skvrnám i vlivu potu. Klasická finální úprava zaručuje dlouhodobou odolnost proti oděrkám a známkám opotřebení. Kůži lze v případě potřeby i velmi snadno rozleštit.


Rozhodl jsem se pro tyto boty nejen kvůli jejich využití pro jízdu na motocyklu, ale i pro to, jakým způsobem z nich čiší to, že je budu mít věčně. Jistě se o nich zde na blogu bude psát i později. První fotografie pak budou hned po tom, co se mi vrátí moje Momotaro ze servisu džín u japonských mistrů.

Inspired by our classic engineer boots, the Neoprene Cord sole creates its unique look. The 2268 is an 11” un-lined pull-on boot, built with premium Black Chrome leather, black Neoprene Cord sole, contrasting welt, silver hardware and sturdy Goodyear welt construction.





The Engineer collection was originally developed for engineers working on America’s railroads. The all-leather boots with pull-on styling, used minimal stitching to protect the engineer’s feet from the hot embers that fell from the locomotive’s firebox. The buckled side gusset at the top of the boot allowed for easier bending, a necessary requirement as they needed to continuously shovel more coal into the firebox. The first engineer boots, number 919, appeared in the 1941 catalog—they were advertised as pull-on boots for engineers and truck drivers, the new engineers of the open road.



Lots of people use these boots use them for riding a bike and so will do I.

No comments:

Post a Comment